ויזה לארצות הברית- מה נדרש מאיתנו בשביל לקבל ויזה?

מערכת שורש  יג ניסן, תשעח  3/29/2018

ארצות הברית מחייבת אזרחים ממדינות מסוימות להוציא ויזה בשביל להיכנס אליה, ביניהן ישראל
.......................

אין ספק שאחת הנסיעות הכי מרגשות לחו"ל, הן עבור הציבור הדתי והחרדי והן עבור הציבור החילוני, היא נסיעה לארצות הברית. בין אם זה לצורך חופשה, בין אם זה לצורך ביקור משפחתי, טיול בר מצווה, טיול אחרי צבא, ירח דבש או כל סוג של טיול אחר. מעטות המדינות בעולם שנסיעה אליהן גורמת להתרגשות גדולה כמו ארצות הברית.

יש לכך הסברים שונים, יש מי שיטען שזה עצם המפגש עם המדינה החשובה והמעניינת בעולם, עבור אחרים זה בוודאי נובע מכך שסוף סוף הם יזכו לראות בעיניים את מה שבמשך שנים הם שמעו עליו בדרכים שונות אך לא זכו לראות, ויש עוד מגוון רחב של סיבות מדוע נסיעה לארצות הברית, תמיד תרגש אותנו.

אך בשביל להיכנס בשעריה, אנחנו צריכים להחזיק ויזה לארצות הברית ובשונה ממדינות רבות אחרות, כאן מדובר על תהליך לא פשוט להוציא ולקבל את הויזה הנכספת. במאמר זה נסקור כמה מהפרטים שאנחנו נצטרך בשביל לקבל את הויזה הנ"ל.

לפניי שנסביר מה אנחנו צריכים להציג לצורך הוצאת ויזה לארצות הברית, נסביר בקצרה את ההבדלים בינה לבין מדינות אחרות. אם היינו מחלקים את העולם על פי ויזות, אז היינו יכולים לומר שיש שלוש סוגים עיקריים של מדינות. מדינות שלא מבקשות ויזה בשביל להיכנס אליהן, כמו מדינות האיחוד האירופי למשל. ישנן מדינות אשר כן דורשות ויזה אך האפשרות לקבל אותה היא מאוד פשוטה, בין אם היא מתבצעת בשגרירות ובין אם היא מתבצעת בשדה התעופה או במעבר הגבול אל המדינה כשמבקשים להיכנס אליה. והסוג השלישי של המדינות, היא ארצות הברית.

מדוע ארצות הברית היא קטגוריה בפני עצמה
ארצות הברית מחייבת אזרחים ממדינות מסוימות להוציא ויזה בשביל להיכנס אליה. יש רשימה של מדינות אשר אזרחיהן מחויבים להוציא ויזה, בזמן שיש מדינות אחרות שהאזרחים שלהן יכולים לעבור חופשי אל תוך גבולות המדינה.
הסיבה היא חשש אמריקאי שאזרחים מאותן מדינות ישתקעו בה ויעבדו באופן לא חוקי. כמו כן, מדובר במדינות אשר מספר האנשים שמסיבות שונות (פליליות ואחרות) לא ניתנה להם ויזה, עלה על אחוז מסוים, אשר הוא זה שקובע האם אזרחי אותה מדינה יצטרכו להגיש בקשה או לא.

מה צריך בשביל להוציא ויזה לארצות הברית?
על מנת להוציא ויזה, האמריקאים דורשים מכל מי שמגיש בקשה, להציג למעשה הוכחה שאין לו כוונה להישאר בארצות הברית והוא אכן מגיע רק לתקופה מוגבלת. לשם כך, עליו להציג מספר מסמכים, כגון תאריכי טיסה, מקום לינה, מקום עבודה אקטואלי, תלושי שכר, ומידע נוסף שמוכיח שהוא בעל יכולות כלכליות, מה שסביר להניח ילמד שאין לו כוונה להישאר בארצות הברית ויש לו למעשה סיבה טובה לחזור ארצה.